İshal Olan Köpeklere Evde Neler Yapılabilir?

Bir veteriner hekime gidip gitmemesi gerektiğine karar vermeye çalışırken köpeğinizin ishalinin şiddetini ve genel durumunu değerlendirin. Köpeğinizin nispeten hafif ishali varsa, kusmuyorsa, yemek yiyor ve su içiyorsa ve kendini kötü hissetmiyorsa, bazı ev tedavilerini denemek mantıklı olabilir. Öte yandan, aşağıdakilerden herhangi biri köpeğinizde mevcutsa derhal veteriner hekime başvurmak gerekir. - Köpeğiniz çok genç, çok yaşlı ise veya su kaybının etkilerine karşı savunmasız kalmasına neden olabilecek altta yatan başka bir sağlık sorunu varsa. - Köpeğiniz ishal ile aynı zamanda kusuyor, uyuşuk, halsiz, acı çekiyor veya başka endişe verici belirtiler gösteriyorsa. - İshal bol, sulu, gazlı ve fışkırır tarzda ise. - İshal taze kan içeriyorsa veya koyu renkte kahve telvesi gibiyse ( bu görüntü sindirilmiş kana işaret eder ve bağırsakların ileri kısımlarından gelen kan olduğunu gösterir) .bu belirti köpeklerin çok tehlikeli bir hastalığı olan parvoviralenteritin ( kanlı ishal hastalığı) bir belirtisi olabilir. Köpek İshalini Tedavi Evde Etme Seçenekleri Köpeğinizin evde tedavi için aday olduğunu belirledikten sonra, denemek istediğiniz tedavi türünü seçmeniz gerekir. 1. Köpeğinizin Mamasını Değiştirin İshal olan köpekleriaç bırakmayagerek yoktur. Köpekleri aç bırakmaksindirim sistemininkendini iyileştirme yeteneğini engelleyebilir. Bununla birlikte, köpeğinizin diyetini basitleştirmek en iyisidir. Köpek ödül mamalarınını veya sofra artıklarını ortadan kaldırın ve yalnızca her gün sunduğunuz besin açısından eksiksiz köpek mamasına verin. Yakın zamanda köpeğinizin diyetini değiştirdiyseniz, daha önce beslediğiniz mamaya geri dönün ve köpeğinizin ishalinin geçip geçmediğine bakın. Yeni mamadaki bileşenlerden biri veya daha fazlası köpeğinizle uyuşmayabilir. Yiyeceklere karşı reaksiyonlarda her an gelişebilir. Yiyecek intoleransı( aşırı duyarlılık ) veya gıdaalerjisi olan birçok köpek, hipoalerjenikbir diyet yediklerinde ishalden kurtulacaktır. Düşük antijenlibu tip diyet mamalar yalnızca veteriner kliniklerinden alınabilir. Köpeğinize daha önce denemediğiniz farklı protein kaynaklarından (ör. Ördek veya tavşan) hazırlanmış mamalar da ishale faydalı olabilir. Veteriner hekimlerden temin edilebilecek gastrointestinal mamalar faydalı olabilir. 2. Lif Takviyesi Tatlandırılmamış pisilyum (ülkemizde karnıyarık otu tohumu olarak bilinir ve genelde aktarlarda toz olarak satılır) ve bal kabağı, kolayca elde edilebilen iki lif takviyesidir. Pisilyum (psylliumhusk) veya balkabağı güniçinde 1-2 tatlı kaşığıköpeğin mamasına karıştırılarak verilebilir. 3. Su ve Elektrolit Alımını Teşvik Edin İshalli köpeklerin dehidrasyonunu önlemek için yeterli miktarda su almaları gerekir. Köpeğinizin su kaselerini taze ve temiz suyla dolu tutun. Suyu lezzetlendirmek için sevdiği konserveden suyuna katabilirsiniz. Tavuk veya et suyu da deneyebilirsiniz. Köpeğinizin su alımını artırmanın bir başka kolay yoluda, onu kuru diyetden konserve diyete geçirmektir. Geçici olarak, köpeğinizin konserve mamasına fazladan bir veya iki çorba kaşığı ılık su da karıştırabilirsiniz. Ayrıca ishali olan köpeğinize ishalli bebekler için eczanelerde satılan elektrolit içeren tozlardan alıp içirebilirsiniz. Ülkemizde Ge-oral ismi ile eczanelerde reçetesiz olarak satılmaktadır. 4. Probiyotikler Normal sindirim için bir köpeğin bağırsak yolunda sağlıklı bakteri popülasyonlarının olması gereklidir. Bazen ani diyet değişiklikleri, stres, hastalık, antibiyotik tedavisi vb. bağırsaktaki bakteri dengesini bozabilir. Probiyotik takviyeleri, bir köpeğin bağırsak bakteri popülasyonunu normale döndürmeye yardımcı olabilir. Köpeklerde kullanılmak üzere etiketlenmiş ve saygın bir şirket tarafından yapılmış bir probiyotik seçin. İnsanlar için formüle edilmiş probiyotikler yeterli fayda oluşturmayabilir. 5. İshal önleyici İlaçlar İshal önleyici ilaçların, veteriner hekim gözetimi olmaksızın köpeklerde kullanılmamalıdır. Yapılan bilimsel araştırmalarda çoğu köpek ishalinde ( %80 ) antibiyotiklerin lüzumsuz yere kullanıldığı tespit edilmiştir. 6. Köpeğinizin aşı karnesini kontrol edin Köpek ishallerinin nedenlerinden biride iç parazitlerdir. Köpeğinizin karnesini kontrol ederek en son ne zaman iç parazit ilacı verildiğini kontrol edin. Aşı takviminde aksama oldu ise parazit (iğne, hap veya damla) uygulaması için veteriner hekiminize başvurun. Köpeğinizin Durumunu İzleme Köpeğinizin ishali birkaç günlük evde tedaviden sonra geçmezse veya genel durumu iyileşmek yerine kötüleşirse, veteriner hekiminizden randevu alın.
İshal Olan Köpeklere Evde Neler Yapılabilir?
PETHOME VETERİNER KLİNİĞİ Yeşilova Mah. 1.Değer Sk. No: 2 Küçükçekmece - İstanbul (E5 Üzeri, Florya Metrobüs Durağı Yanı, Koru Florya Karşısı) Gsm: 0536 826 44 15 E-posta: bilgi@pethomeveteriner.com Web: www.pethomeveteriner.com